diumenge, 30 d’octubre del 2016

El pas a pas de les aplicacions de les gallines - Tutorial

Hola! 

Avui estic inspirada i us ensenyaré les fotos del pas a pas de les aplicacions de les gallines 
dels draps de cuina que vaig regalar a la Marta.

Comparteixo aquest tutorial perquè sigui útil a qui vulgui aprendre a fer aplicacions
i el dedico especialment a la meva germana Elena, que s'està aficionant a la costura,
perquè el pugui consultar quan el necessiti, i així animar-la a fer més coses!
(pròximament, us ensenyaré el que està fent, us aviso que té les piles carregades
i aviat li hauré de fer una etiqueta només per les seves coses!) :-)


Materials: (els bàsics)
Paper
Llapis i goma
Plàstic o cartró gruixut
Estisores
Paper de vidre
Retalls de roba
Entretela termoadhesiva
Fils de colors
Draps de cuina
Màquina de cosir
Planxa


1. Per començar, dibuixo uns esbossos del que vull aplicar a la tela.
També puc comprar un patró o bé buscar algun dibuix per internet.
Jo al final em vaig decantar per una gallina/pollet naif/infantil.







2. Un cop ja tinc el dibuix triat, en trec la plantilla.
Aquesta plantilla la faig amb cartró o plàstic gruixut perquè així la podré guardar per fer-ne més en un futur.
El cartró l'agafo de les caixes de cereals o galetes i el plàstic el trec de les enquadernacions d'antics treballs
o fotocòpies que ja no tenen utilitat.




A la plantilla li poso els noms de les parts.
Aquí a la foto es veuen dues plantilles diferents, al final, em vaig decantar per la segona.


3. Ja amb les plantilles fetes, començo a traspassar les formes als retalls de roba que he escollit.
Aquí faig servir el paper de vidre (gruix mitjà) per ajudar-me a traspassar la plantilla
i perquè no se'm mogui la roba.


Col·loco la plantilla de forma estratègica perquè pugui aprofitar bé el retall,
tot i que a la foto no es vegi que aprofiti bé el retall, el vaig aprofitar bé.






Ja tinc les peces retallades!




4. Ara és el torn de passar aquestes peces al paper termoadhesiu.
 Aquest paper té una cara rugosa i l'altre llisa. La plantilla la dibuixo a la part llisa.
Haig de vigilar bé com col·loco les peces per passar-les a la part llisa, aquestes han d'anar al revés de com anirien col·locades a la realitat (és a dir, la part del darrere de la plantilla ha d'anar cap a dalt
i la part bona és la que ha de tocar al costat llis).

La peça de paper termoadhesiu i la peça de roba han de ser de la mateixa mida!

En aquesta gallina, com que té una forma molt senzilla si l'hagués traspassat al revés no s'hagués notat gaire,
però en aplicacions més laborioses sí que s'ha de vigilar més.
És molt típic equivocar-te quan fas aplicacions de lletres...

Espero que m'hagi explicat bé...




5. Quan ja tinc les peces retallades, toca planxar.
Aquí col·loco la part rugosa que toqui a la tela, perquè així farem que s'enganxi la roba al paper.

En principi, com que la peça de paper i la peça de roba, són de la mateixa mida, no hauria de passar res,
però jo quasi sempre ho planxo amb un paper vegetal (o un drap) a dalt i a baix per protegir la planxa
i la funda de la planxa, ja que a vegades surt una mica de cola pels laterals.
És a dir, faig com un sandvitx.

En aquest cas, no faig servir vapor, sinó que espero que la planxa estigui ben calenta i compto fins a 10.








Un cop planxat, el paper s'ha de separar de la roba fàcilment.
Si veus que encara no se separa com a la foto de baix, passa-hi altra vegada la planxa.




El que hem fet ha sigut passar la part rugosa (que és la cola) a la roba.
Per això és important mirar com traspassem el dibuix al paper termoadhesiu
perquè si ho hem fet al revés, aquí ens adonarem que la cola s'ha traspassat al cantó que no tocava
i haurem de repetir la peça.


Comprovo que tingui totes les peces i que formin la gallina.




6. Ara col·loco les peces tal com vull que quedin i ja puc planxar de nou.
Torno a planxar amb un paper per sobre per protegir la planxa.






Ja tinc les dues gallines planxades als draps.




7. Ara ja puc començar a resseguir la vora. Ho puc fer a mà amb punt de festó
o bé a màquina amb punt de zig-zag o també amb punt de festó qui en tingui
(la meva màquina no en té i per això ho vaig fer amb zig-zag).






Abans de canviar el fil de la canilla, vaig cosir l'etiqueta personalitzada
perquè es pugui penjar des d'aquí (d'aquest pas sempre me n'oblidava!).




8. I ara sí, canvio el fil de la canilla i faig els últims detalls.
Amb un guix per a marcar tela o un llapis dibuixo les potes i el bec
i amb el zig-zag el ressegueixo dues vegades.


I ja per acabar, cuso uns botons perquè siguin el ulls.






Per darrere, ha de quedar la silueta de la gallina ben neta.
Per fer-ho encara millor, puc fer servir fil blanc a la canilla i quedarà més pulit.


9. I finalment, faig una última planxada.




10. I a lluir-los! :-)




I si heu arribat fins aquí, moltes gràcies!
No dubteu en escriure'm per qualsevol dubte!
M'agradarà veure les vostres aplicacions!


Gràcies i fins aviat!

***

PD. Sister Elena, ja tens feina! ;-)


6 comentaris:

  1. Un pas a pas molt xulo! Segur que la Marta donarà un bon ús a aquests draps tan macos ^_^
    L'etiqueteta personalitzada és lo másss ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Uoooooooo!! Natalia!! Quina ilu el teu comment!! Merci!!
      Sí, tinc etiquetes però sempre m'oblido de posar-les! Quin cap....
      :S

      Elimina
  2. Ostres siiii etiqueta i tot!!! molt pro!!!! :) per cert, la roba de floretes vermelles i taronges em sona :))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hihihi... no sé de què em sona, eh? ;-)
      Ja veus que aquí no es tira res!

      Elimina
  3. Molts interessant el pas a pas! A veure si m'animo a fer-ne un de similar!

    ResponElimina

Gràcies pels teus comentaris!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...